vrijdag 22 juli 2011

Mijn lieve zuster in islaam

Mijn Lieve Zuster in de Islaam
Er komt een dag dat je afscheid van me moet nemen...
Er komt een week dat je niets meer van me zult vernemen...

Er komt nog een maand waarin je soms nog aan me zal denken
en er komt ook nog een jaar waarin je me iets zal komen schenken...
Een bosje bloemen of een mooi gebed...
Zolang je mij maar niet uit je hoofd zet...
En moest het nu gebeuren dan vraag ik je om niet te lang om mij te treuren...
Maar dan vraag ik je vergiffenis en dua's te verrichten zodat het pad
naar Djennah voor me gaat verlichten!

AMIEN YA RABB AL3ALAMIEN!


Mijn zuster

Ik stuur je dit mailtje omdat niemand van ons weet wanneer we dit leven zullen verlaten.
Het kan op elke ogenblik van de dag zijn. Heel snel en heel onverwachts.
Mijn hart trilt wanneer ik moet denken aan het feit dat ik de dood zal ontmoeten terwijl ik mensen heb gekwets, misschien niet altijd menens bedoelt, misschien wel...
Dit lijkt misschien niet veel voor te stellen maar weet dat je op de Dag Des Oordeels hiervoor verantwoording zal moeten afleggen voor Onze Schepper!
Daarom vraag ik je bij deze vergiffenis...
Beste zuster vergeef mij als ik je ooit heb pijn gedaan, al was het maar door een onnozele 'grappige' opmerking...
Vergeef mij als ik je ooit heb pijn gedaan door je slechts een afkeurende blik toe te werpen...
Vergeef mij als ik je ooit heb pijn gedaan door met anderen over je te spreken...
Vergeef mij als ik je heb gekwetst door te schelden...
Vergeef mij als ik mijn stem naar je heb verheft...
Mijn geliefde zuster vergeef mij als ik je hoe dan ook op welke manier je pijn heb gedaan!

Moge Allah Subhana Wa Ta'ala je belonen met Djennah!
Moge Hij onze harten standvastig maken en ons leiden naar het goede!
Amien Ya Rabb Al3alamien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten