zaterdag 27 februari 2010

Hoe d eislaam mijn vragen beantwoordde

Salaam Aleykoum

Hoe de islam mijn vragen beantwoordde
Ik wil graag een beetje uitleggen hoe ik tot de islam ben gekomen en welke tekenen er tot mij zijn gekomen.
Ik ben geboren in een christelijk gezin
Toen ik van de christelijke mavo was ben ik naar een openbare school gegaan maar met kerst kwam ik nog een keertje kijken de zogenaamde kerstviering en omdat ik ook mijn vriendinnen van die school erg mistte.
Ik was toen 13 jaar ongeveer

En ik had een heel erg raar gevoel daar en dacht echt na over de woorden zoon van god zoon van god.

En ik zat te bedenken van hoe kan dat nou?

En vond het ongeloofwaardig en voelde helemaal niet goed om te denken dat god ook nog een zoon heeft.



De islam geeft meerdere keren dit antwoord en gevoel in de koraan:

Dit is ook tevends het meest gevoelige onderwerp en verschil.

En ik beseftte dat dit het antwoord wel moest zijn.

De Edele Koran 61:6-7 (pagina 754-755)
En (gedenk) toen Allah zei: "O Jezus, zoon van Maria, heb jij tegen de mensen gezegd: "Neemt mij en mijn moeder tot twee goden anaast Allah?" Hij (Jezus) zei: "Heilig bent U! Nooit zou ik kunnen zeggen waarop ik geen recht heb. Indien ik dat gezegd had, zou U dat zeker geweten hebben. U weet wat er in mijn ziel is, en ik weet niet wat er in Uw Ziel is. Voorwaar, U bent de Kenner van het verborgene.


In naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. Zeg: "God is de Enige.
2. God is zichzelf-genoeg, Eeuwig.
3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.
4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk ."

Ook toen ik de bijbel nog vaak las kon ik echt concluderen dat er nog een profeet zou komen en ik wildde vooral uit nieuwschierigheid die Profeet leren kennen.
Op een avond toen ik onderstaande verzen las in deuteronomium bleef ik heel lang wakker en lag na te denken plus dat ik zo blij opgewonden was dat ik voelde dat er nog meer dan de bijbel moest zijn.
Dit staat meerdere malen in het nieuwe testament en word vaak afgewend naar Jezus alahi salam(vrede zij met hem)terwijl het gaat over Mohammed.

Een profeet zal ik voor hen verwekken uit het midden van hun broeders... aan u (mozes) gelijk; en ik zal inderdaad mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal stellig tot hen spreken alles wat ik hem gebieden zal

(Deuteronomium 18:18 Bijbel)

Ook toen ik later gedichten schreef rond mijn 12-15 jaar en later weer toen ik moslims werd was het opvallend en durfde ik nooit echt te schrijven over dat Jezus de zoon van God zou zijn.
Ik schreef voornamelijk over het licht en duisternis.
Mijn moeder overleed toen ik 12 jaar oud was en mijn stiefmoeder die al een hele poos bij ons woonde vanaf mijn 4de ongeveer was zij niet zo erg aardig.

En ook tijdens mijn depressies in mijn jeugd (toen was het het ergst)had ik een groot houvast gevonden aan God.

Rond mijn 14de veranderde dat en dwaalde ik af en geloofde niet meer zo heel erg ik geloofde wel maar het donkere had mij vast en ik praktiseerde niet meer met mijn hart,

Mijn hart was koud en kil en het werd steeds erger dat ik zelfs aan zelfmoord dacht.
(Een moeilijke jeugd dood van moeder speelde hierbij een rol)

Dit alles is natuurlijk van sjaitaan de duivel geweest en zodra ik het licht weer vond en er naar toe wilde gaan ging het beter met mij en zeker toen ik de islam omarmde wat geestelijk mijn redding is geweest gaat het goed met mij alhamdullilah(Alle lof en dank Zij Allah)
Allâhu Ta`ala is de vriend (waliy) van de gelovigen. Hij brengt hen van de duisternis tot het licht.
Wij moeten natuurlijk ook altijd onze Schepper om hulp vragen en tot Hem keren aangezien Hij ons gemaakt heeft.

zoals het eerste hoofdstuk ons ook leerd een hele mooi smeekbede wat wij in elk gebed meerdere malen reciteren:

(1) In naam van Allah, De Erbarmer, De Meest Barmhartige
(2) Alle lof zij Allah, de Heer der werelden.
(3) De Erbarmer, De Meest Barmhartige
(4) De Heerser op de Dag des Oordeels.
(5) U alleen aanbidden wij en U alleen vragen wij om hulp.
(6) Leid ons op het rechte Pad.
(7) Het Pad van degenen aan wie U gunsten heeft geschonken, niet van degenen op wie de toorn rust en niet dat van de dwalenden.

{De Edele Koran 1:1-7}

Ik had ook op de Mavo een vriendin yasemin die moslims is en toen ik een keertje bij haar thuis kwam toen was het ramadan en lazen ze samen de koraan,toen merktte ik een hele rust in hun huis en voelde me kalm apart dat was ook een hele andere ervaring omdat als ik thuis kwam in het ouderlijk huis vaak spanningen voelde.
Verder vertelde zij weleens over de islam niet vaak omdat ze vaak zei ja dat geloof je toch niet en dat snap je toch niet.
Maar uit respekt luisterde ik natuurlijk wel en stelde vragen al drong het niet echt tot mij door.

Hoofdstuk 17:
45. En wanneer gij de Koran voorleest, plaatsen Wij tussen u en degenen die niet in het Hiernamaals geloven een verborgen sluier;
46. En Wij leggen een bedekking over hun hart en doofheid in hun oren zodat zij het niet kunnen begrijpen.

Dat was percies het geval met mij.
Na de geboorte van mijn oudste dochter gebeurde er nog iets moois,
ze was nog een baby een paar weken oud en ze bleef maar huilen en huilen ik had al de halve nacht met haar gelopen maar ze bleef maar huilen en niets hielp.
we(mijn ex en ik) hadden toen de dokter gebeld en hij kon helemaal niets vinden,toen zijn we naar mensen gegaan met 8 of 9 kinderen die dus behoorlijk wat ervaring hadden,de oudste dochter pakte een hoofddoek en legde sarah voor haar neer op de tafel en ging koraan lezen al die tijd bleef sarah gillen totdat zij begon te lezen.
Ik had dus zoiets van ???hoe kan dit?
 en vond het een interssant iets dat ze daardoor stil was geworden.
Ook toen ik wegging bij mijn ex kwam ik in een blijf huis terecht en daar gebeurden allemaal vreemde en enge dingen.
zoals de douche ging snachts aan mijnn wekker stond altijd op 12 uur stil en andere meiden hadden ook allemaal rare dingen,die tijd was ik ook erg angstig en had ook medcijnen gekregen om te slapen,totdat ik de woorden herinnerde dat de koraan die boze geesten of wat het ook was weg kan jagen en ik kreeg toen een koraan te leen en ik ging lezen en toen ik bij hoofdstuk 4 kwam wist ik dit is wat ik zocht en bekeerde me tot de islaam,
de enge dingen en angst gevoelens gingen weg en ik begon met bidden met vasten in de maand ramadan en droeg al vrij snel de hoofddoek.
eindelijk was ik thuis gekomen en voelde een rust in me die er nog steeds is ook in slechte tijden
ik leerde steeds meer moslims kennen en nog steeds heb ik goede contacten met andere vrouwen ook nederlandse bekeerde moslims en andere moslims uit andere landen omdat je zo een makkelijker raakvlak hebt en broeders en zusters bent in het geloof ook viel het me op dat moslims zeer gastvrij zijn net als die meisje yasemin haar ouders en fam waar ik weleens was geweest.

tegenwoordig zijn er veel mensen die niets met moslims te maken willen hebben en het totaal niet begrijpen wel merk ik dat er veel meer nederlanders zich bekeren tot de islaam en dat ze zich er juist goed en rustig bij voelen maar alhamdullilah ook moslims die geboren zijn als moslims zich meer gaan verdiepen in dit mooie geloof
de mensen die er niets van begrijpen zijn vaak mensen die verzen vanuit de koraan misbruiken en de uitleg van die verzen niet kennen of opzoeken en het daarom een haat dragende boek vinden.
Ook speeld de media hier vaak handig op in waardoor wij moslims ons vaak moeten uitleggen hoe het nou bedoeld is enz enz.
Ook is door de komst van de islaam heel veel rechten aan de vrouwen gegeven wat ze in die tijd ook totaal niet hadden dus is de gescheidenis bestuderen ook altijd handig en daarna kan men pas oordelen.

Wa Aleykoum Salaam jullie zuster maryam



Geen opmerkingen:

Een reactie posten