zondag 21 juli 2013

Inversteerders gezocht en inzameling voor eerste Islamitische Zorg Boerderij voor onze kinderen!


Asalamualaykum, 

Beste lezer,

Ik heb je hulp nodig. 
Waarom zul je vast denken.
 Ik heb gemerkt dat er in de ummah een behoefte is ontstaan voor een islamitische zorgboerderij. 
Een plek waar kinderen die extra aandacht nodig hebben, dit kunnen krijgen.
 Ook wil ik crisisopvang bieden aan kinderen die het nodig hebben.
Nu is het zo, dat als onze kinderen hulp krijgen, dit in een niet islamitische setting is.
 Om een voorbeeld te noemen: kinderen die onder toezicht staan van Jeugdzorg, worden begeleid door mensen die niet het islamitische gedachtegoed met ons delen.
 Deze begeleiders kunnen deze kinderen een beeld geven dat niet past binnen een islamitische opvoeding.
 Denk bijvoorbeeld aan een meisje die tijdens een weekend op een zorgboerderij te horen krijgt dat er niks mis is met make-up.
 Als ze weer thuis komt vertellen haar ouders dat het niet mag volgens de islam. 
Als dit soort gesprekken vaker voorkomen, kan dit tot wrijving leiden tussen ouder en kind. 
Het kind zit namelijk letterlijk tussen twee werelden. Vanuit de begeleiding mag het van de ouders niet. 
Dan kan er niet van een kind verwacht worden dat het vasthoudt aan het gedachtengoed van de ouders. 
De verleiding is op dat moment te groot.
Soms hebben kinderen ook even afstand nodig van hun ouders. 
Ze hebben dan behoefte aan crisisopvang. Ook hier wil ik een plek bieden voor kinderen.
 In Nederland zijn er nu eenmaal te weinig islamitische pleegouders. Ik wil mijn steentje bijdragen om ook voor dit probleem een oplossing te bieden. 
Het is namelijk voor de ouders prettiger dat ze weten dat hun kind in een omgeving wordt opgevangen bij mensen die dezelfde normen en waarden delen. Verder is dit natuurlijk een stukje houvast voor de kinderen.
 Soms is het juist goed om over religieuze dingen te kunnen praten met andere volwassenen dan de ouders. 
Deze mogelijkheid is er niet bij de bestaande zorgboerderijen.
Dit is een vrij ambitieus plan. 
Dat besef ik goed. 
Ook besef ik dat het bedrag dat ik bij elkaar wil halen om dit project te kunnen starten erg veel is. 
Maar met de wil van Allah moet het te doen zijn. 
Daarom ben ik op zoek naar donateurs of investeerders. 
Mijn doel: voor de het einde van de Ramadan 1 miljoen euro bij elkaar halen. 
Ik hoef het geld nog niet in bezit te hebben. 
Ik heb voldoende aan een toezegging.
Wat betreft donateurs, ik heb dan 500 mensen of bedrijven nodig die bijv. 2.000 euro kunnen schenken. 
Investeringen die hoger zijn, zijn uiteraard ook van harte welkom. 
Als een bedrijf wil inverteren is een tegenprestatie in de vorm van bijvoorbeeld EHBO trainingen mogelijk. 
Wij kunnen meerdere trainingen en workshops geven. 
De juiste diploma’s zijn aanwezig.  
De tegenprestatie hangt af van de grootte van het bedrijf en de investering/donatie.
Ik weet dat ik voor een uitdaging sta.
 Dat besef ik mij echt wel. Er zullen ook zeker mensen zeggen dat ik aan iets onmogelijks begin.
 Maar ik doe het voor die kinderen. 
En ik hoop u ook.  
Waar Allah wil is een weg. 
Dus help ons middels een donatie of investering mee. 

 Laten we als 1 ummah  voor de kinderen zijn!


Gepubliceerd op 12 jul 2013
" مساعدة المسلمين في هولندا خلال شهر رمضان المبارك "

As salaam alaikum,
For donations please use the following account number.
Or contact us.

Global donations , Zakat, Sadaqa etc. (Except the Netherlands)
IBAN: NL 18 INGB 0009276097 (Account registered: A.N. Rozeboom)
Paypal also possible.
Please write down by payments: Gift care farm project 2013-07-14
Djazaak Allahu gairan.

For payments n the Netherlands: ING 9276097. PLEASE CONTACT FIRST IF YOU WANT TO DONATE IN THE NETHERLANDS!!

*Ramadan Karim*

For a slower version pleas click here:
http://www.youtube.com/watch?v=P3YKvQ...



Voor vragen of toezeggingen van donaties/ investeringen kan er contact worden opgenomen met mij evenals voor het opvragen van het bedrijfsplan.

Jazakum Allahu khayran,
Wasalaam,

Aletta Saffiyya Rozeboom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten