zondag 8 november 2009

Zoek het licht

Ik voel me leeg,
Ik voel me onbegrepen,
zonder woorden,
zonder zinnen.

geen zin om dingen te doen,
geen zin om te zorgen,
geen zin in de dag van morgen.

Geen zin in onbegrip,
geen zin in de duisternis.
Het licht is er wel,
maar moeilijk te komen,
moeilijk om aan te raken,
moeilijk om erheen te gaan.

soms gaat het goed,
en heb ik het ergste gehad.
maar dan komt het terug het gevoel,
en de gedachtes.
duisternis en leegheid.

moeilijk om uit te leggen
moeilijk om te beseffen.
moeilijk om er vanaf te komen.
moeilijk om tranen te laten stromen.

moeilijk en geen zin,
vaak geschreven,maar genoeg om voor te leven.

het licht te zoeken,
het vast te houden,
Allahs liefde te voelen,
goede daden doen.
koraan te lezen,
koraan te luisteren.
koraan te leren.
islamitische boeken lezen.
salaat verrichten,
soennah salaat verrichten.
doeas doen
mensen helpen.

andere mensen hebben het erger.
geen eten geen drinken.
alleen maar ziekte en dood.
armoede en intense verdriet.
oorlogen afpersingen en ondraaglijke pijn.

Moge Allah hun genadig zijn,
Moge Allah onze zwaktes vergeven.
Moge Allah ons helpen om goed te leven.
Volgens Zijn geboden.
Moge we Zijn licht ontvangen.
Moge het licht onze harten raken.
onze gezichten verlichten,
ons verlichten van het wereldse leven en duisternis amin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten