maandag 24 januari 2011

Gratis khimaar en 'abaya! (doormailen naar andere zusters mag)‏

Assalaamou 3alaikoum wara7matoullaahi wabarakaatouh.



Lieve zusters.

Inderdaad GRATIS khimaar en 'abaya! Niet voor jou en mij, maar ván jou en mij In shaa Allaah.



Ieder jaar ga ik voor 3 maanden naar Marokko al7amdoulillaah. Ondertussen heb ik daar ook enkele praktiserende zusters leren kennen. Ik heb gezien wat voor verschil er is tussen ons, hier in Nederland, en (een aantal van) onze zusters daar. Velen leven in armoede en kunnen daardoor geen 'abaya of khimaar aanschaffen. Ook komt het voor dat ouders niet willen dat hun dochter zich zo kleed, waardoor ze geen geld krijgen om dergelijke kleding te kopen. Of ze hebben slechts één setje, dat van vele kanten gescheurd is doordat het al zo lang gedragen is. Een schuldgevoel overmande me, toen een zuster mij met schaamte vroeg of ik misschien een extra khimaar voor haar had terwijl ik dacht aan onze kasten die (vaak) vol hangen.

Vandaar dat ik nu een oproep doe en jullie allen vraag of jullie iets kunnen missen. Een 'abaya, khimaar, niqaab enz. Dit zal ik dan meenemen naar Marokko en schenken aan zusters die het nodig hebben In shaa Allaah.



Laten we niet vergeten dat we over ieder kledingstuk verantwoording moeten afleggen op Yawm al Qiyaamah. Als we meer hebben, dan eigenlijk voldoende is, hebben we er op de Dag des Oordeels meer baat bij als we het weggeven, dan dat we het voor onszelf houden In shaa Allaah.







Djazaakounna Allaahou khayran!

Oum 'Abdillaah

fatiha.c@live.nl



Graag alleen 'abayat die voldoen aan de Islamitische kledingsvoorschriften. Versieringen die eraf kunnen, kan ik er wel afhalen In shaa Allaah.

Het liefst kleding die in een zo goed mogelijke staat is. Mochten er naden of zomen loszitten, dan kan ik dat In shaa Allaah herstellen.

Je kunt ook een nieuwe 'abaya, khimaar of niqaab kopen om mee te helpen bij deze inzameling In shaa Allaah.



Wassalaamou 3alaikoum wara7matoullaahi wabarakaatouh

Geen opmerkingen:

Een reactie posten