dinsdag 1 maart 2011

Hulp gevraagt uit noodzaak!

Assalamoe aleykoum broeders en zusters,



Onze laatste hoop (buiten Allaah s.w.t.) is dit forum.(ontdekislam)

Ik ben hier reeds een tijdje actief (de laatste tijd iets minder) en weet niet waar ik anders mijn vraag kan stellen omdat wij ons reeds tot vele mensen hebben gericht maar het moeilijk is om hulp te verkrijgen.

Mijn man en ik zijn 2 jaar geleden getrouwd en kennen sindsdien niets anders dan financiële problemen, de ene tegenslag na de andere en de laatste tijd komen we het niet meer te boven.

Om het even in het kort uit te leggen:

Na twee kennismakingen zijn wij met elkaar getrouwd (ongeveer een 2 weken na de 1ste ontmoeting), alhamdoulilah lukt dit! Mijn man heeft een zaak gehad die op het nippertje gered is van een faillisement (overgekocht door een andere koper) maar heeft dit moeten bekostingen met een lening (riba) iets waarover hij toen onwetend was. Ikzelf (toen ik nog niet bekeerd was) heb ook een lening aangegaan voor een auto te bekostigen (een typische wereldse verleiding van de Doenya!!). Hierom hebben wij beiden ontzettend spijt omdat wij niet op de hoogte waren over de gevolgen en de zwaarte van de zonden omtrent riba. Wij hebben er reeds ALLES aangedaan om van deze vieze leningen af te geraken maar het lukt ons niet. Onder andere omdat wij nog een torenhoge schuldenberg hadden van mijn man zijn ex-zaak. Alhamdoulilah hebben wij ons hiervan weten te verlossen door middel van hard werken en het goede hart van onze schoonbroer, moge Allaah s.w.t. hem hiervoor belonen.

Nu krijgen wij steeds meer financiële tegenslag (zoals een hoge ziekenhuisfactuur + verkeerde verzekering bij het bevallen van mijn dochter, die ondertussen reeds door mijn schoonbroer is betaald) en de riba steekt ons meer dan ooit de ogen uit! Het is zelf zo dat wij ooit amper eten hebben gehad om ons te voeden (alhamdoulilah, heb ik mijn moeder die ons in die periode veel heeft gesteund en eten heeft bezorgd).

Nu buiten dit alles zitten we met een groot probleem. Ons appartement is zo goed als onbewoonbaar. De schimmel kleeft in zo een erge mate tegen de muren dat wij 1 kamer (onze slaapkamer) reeds hebben moet leeghalen omdat de kleding, matras en bed hierdoor ongebruikbaar zijn geworden (volledig beschimmeld). Het badkamerplafond is volledig bedekt met allemaal kleine schimmelvlekjes met het gevolg dat als wij een douche nemen de druppels van de schimmel op onze haren en onze douche lekken. Onze dochter slaapt in een kamer met een redelijk kleine schimmelvlek aan de muur maar dit valt al bij al nog mee.

Nu zijn wij hier reeds tegenin gegaan a.d.h.v. een huurderssyndicaat maar veel gebeurt hier niet. Mijn huisbaas is ook niet van plan om hier iets aan te doen.

Alhamdoulilah, hebben wij nu een huis gevonden in de straat van mijn moeder (wat evt. een oplossing zou zijn om de auto te verkopen en weer een deel schulden af te betalen) maar kunnen wij onszelf dit niet bekostigen. Dit ondermeer omdat iemand die ons nog ontzettend veel geld moet teruggeven, weigert dit terug te betalen en opeens verdwenen is.

Alhamdoulilah hebben wij in al die tijd onze imaan behouden (dagelijks 5 x gebeden, vasten...) en steeds in onze Schepper vertrouwd maar langs de andere kant zijn wij ook beschaamd onder andere door de riba. En net om die reden is het heel moeilijk om hulp te vragen.

Heeft er iemand een idee of een oplossing voor onze problemen.

En het spijt mij echt ten zeerste dat ik deze net hier moet uitleggen maar het is ontzettend beschamend dit te moeten vertellen mocht iemand ons herkennen.

Heeft er iemand raad of hulp?



Wassalaam...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten