vrijdag 25 september 2009

Mijn lieve zuster, ik hou van je omwille van Allaah

Mijn lieve zuster,

Er is geen dag dat ik niet aan jou denk

Er is geen uur dat ik niet aan jou denk

Er is geen minuut dat ik niet aan jou denk

En er is geen seconde dat je niet in mijn gedachten bent.



Mijn lieve zuster,

Ik ben je dankbaar, ik ben je dankbaar voor hetgeen je voor me doet

Ik ben je dankbaar dat je altijd voor me klaar staat

Ik ben je dankbaar dat je altijd tijd voor mij vrij maakt

Ik ben je dankbaar dat je me het gevoel geeft:

‘Je bent mijn tijd waard.’



Mijn lieve zuster,

Soms stel ik me de vraag: ‘Denk ik wel genoeg aan jou?’

Soms stel ik me de vraag: ‘Ben ik jou wel genoeg dankbaar?’

En soms stel ik me ook de vraag:‘Zeg ik wel genoeg dat ik van jou hou omwille van Allaah?’



De Profeet zei een keer prachtige woorden die overgeleverd zijn door Moeslim. Hij (sallalahoe ‘allaihi wa sallam) zei:

‘Op de Dag des Oordeels zal Allaah, de Verhevene, verkondigen:

“Waar zijn degene die van elkaar houden omwille van Mijn Genoegen? Deze dag zal ik hen beschermen in de schaduw die Ik schenk. Vandaag is er geen andere schaduw dan de Mijne.”



Ik wil 1 van de mensen zijn die zich onder Zijn schaduw bevinden. En jij zuster? Wil jij ook beschermd worden onder Zijn schaduw? Wil jij ook behoren tot degene waar van Allaah (Subhanahoe wa ta’ala) zegt:

“Waar zijn degene die van elkaar houden omwille van Mijn Genoegen? Deze dag zal ik hen beschermen in de schaduw die Ik schenk. Vandaag is er geen andere schaduw dan de Mijne!”



Mijn lieve zuster,

Wil jij behoren tot de mensen die zich bevinden onder Zijn schaduw?

Handel dan naar de volgende woorden van de Profeet:

“Als iemand van zijn broeder houdt, moet hij hem dat vertellen.”

(Aboe Dawoed en Thirmidi)



Mijn lieve zuster,

Laten we van elkaar houden, omwille van Allaah.

Laten we barmhartig zijn voor elkaar, zoals Allaah ons heeft opgedragen.

Hij (subhanahoe wa ta’ala) zegt namenlijk in Zijn Edele Quraan:



مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ



<< Mohammed is de boodschapper van Allah. En zij, die met hem zijn, zijn hard tegen de ongelovigen en zachtmoedig onder elkaar >>



Moge Allaah onze liefde voor elkaar doen versterken opdat wij samen onder Zijn schaduw mogen verkeren! Moge Hij onze tong verzachten opdat wij regelmatig tegen elkaar kunnen zeggen hoeveel we van elkaar houden omwille van Hem.





Mijn lieve zuster,

Ik hou van je omwille van Allaah en moge Hij meer van jou houden!
 
 

1 opmerking: