dinsdag 8 september 2009

Eerwraak en het islamitisch oordeel hierover


Het verbod op het doden van vrouwen en kinderen.

Abdullaah Ibn Omar zei: “Tijdens een Ghazawah (gevecht) van de Profeet, werd een vrouw gevonden die was gedoodt en de Profeet verbood het doden van vrouwen en kinderen”. (Sahih Bukhari, Deel 4, Boek 52, Hadith 25).

Er is overgeleverd dat Raba bin Rabiya zei: “Wij waren met de Profeet, op het slagveld en mensen begonnen een cirkel te vormen om iemand.

De Profeet vroeg: “Waarom staan zij daar?” Zij zeiden: “Een vrouw die niet meevocht is gedoodt”.

De Profeet zei: “Deze vrouw vocht niet mee!”. Omdat Khalid ibn Walied vooraan de groep was, stuurde hij iemand om tegen hem te zeggen: “Doodt NOOIT vrouwen en kinderen”.

Toen maakte de Profeet een smeekbede tot Allah en zei: “O God! Ik ben niet verantwoordelijk voor wat Khalid deed. Moge God Khalid vergeven”.(Abu Dawud, Boek 14, Hadith 2663).

Anas ibn Malik heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem), tegen hem zei:

“Ga voort in de naam van Allah, zet je vertrouwen op Allah en houd je vast aan (de regels van) de religie van God’s boodschapper.

Doodt geen bejaarden, doodt geen peuters, doodt geen kinderen en doodt geen vrouwen.

Wees niet oneerlijk over de buit, maar verzamel de buit (en verdeel het rechtvaardig).

Doe goede dingen, want Allah houdt van degenen die goed doen”.(Abu Dawud, Boek 14, Hadith 2608).
En er zijn ontelbaar veel soortgelijke overleveringen in de sahihain.

Sterker nog, er is een Ijma onder de geleerden van Islam dat het doden van vrouwen en kinderen verboden is tijdens Jihaad.
De Ijma van geleerden:
Imaam An Nawawi, (de uitlegger van Sahih Muslim), zei: “Alle geleerden zijn het unaniem met elkaar eens, wegens een paar Hadith’s die het verbieden om vrouwen en kinderen te doden, dat (vrouwen en kinderen) niet gedoodt mogen worden, zolang zij niet vechten.

En als ze wel vechten, dan zegt de meerderheid van de geleerden dat ze wel gedoodt mogen worden”.
Ibn Abdil Bir heeft overgeleverd dat Uqbah zei: “Alle geleerden zijn het unaniem met elkaar eens dat het NIET toegestaan is om van de buit te stelen, of het verbond te verbreken (met de ongelovigen), of lichamen te verminken, of vrouwen en kinderen te doden in Darul Harb”.
Imam Ibn Hazim zei: “Alle geleerden hebben gezegd dat het verboden is om vrouwen en kinderen expres te doden.

Zij zeiden dat dit het werk was van Farao en de Taghuts en dat een Moslim dit nooit mag doen omdat de Profeet zei: “De besten onder jullie waren de kinderen van Mushrikien”.

Dus het is niet toegestaan om de vrouwen en kinderen van de ongelovigen te doden, zolang de vrouwen niet de strijders meehelpen (tegen de Moslims). Er is een Ijma onder de geleerden hierover en niemand verschilt erin.
Al Hafidh Ibn Hajar, (de uitlegger van Sahih Bukhari), zei: “En alle (geleerden) zijn het met elkaar eens, zoals Ibn Battal heeft overgeleverd, dat vrouwen en kinderen niet expres gedoodt mogen worden”.
Deze citaten spreken voor zich.

Welke dwaas begrijpt hieruit dat het toegestaan is om vrouwen en kinderen aan te vallen en te doden voor persoonlijke doeleinden, zoals eerwraak (eermoord)?

Om uw eer te herstellen tegenover de aanzoek dat is geweigerd geweest door het meisje.

Het is haram en totaal verboden in de shariah van Allah.

Dit is een Ijma die niet gebroken kan worden!!!



1 opmerking:

  1. Op de Westelijke Jordaanoever en in de Gazastrook zijn er geen wetten die verbieden vrouwen te vervolgen en te vermoorden. De Palestijnse Autoriteit onderhoudt zwakke wetten in haar wetboeken, wetten die criminelen beschermen die vrouwen lastigvallen en vermoorden. Ze handhaven deze wetten die discrimineren tussen mannen en vrouwen omdat alle mannen, of althans de meesten onder hen, zelf betrokken zijn bij deze misdaden en ze zichzelf aldus beschermen tegen vervolging en straf.De situatie van de vrouwen in Gaza en op de Westelijke Jordaanoever, het gebied dat door de Arabische wereld ‘Palestina’ wordt genoemd, is ronduit een schande voor de mensenrechten.

    BeantwoordenVerwijderen